Pablo Teran Bravo werd geboren in Biblian, Ecuador, op een niet nader te omschrijven plek en in een onbekend tijdperk. Pablo is van indiaanse afkomst van de stam “Caňari”. Hier kreeg hij een bijzondere naam: CHASQUI. Hij die reist door de tijd en door onbekende dimensies. De stamoudsten gaven Pablo deze naam tijdens zijn initiatie-ritueel, toen hij nog een kind was.
Al op vroege leeftijd wijdde Pablo zich aan intuïtieve en visonaire kunst. Hij studeerde aan de kunstacademie in Cuenca. Hij exposeerde regelmatig, hield zich bezig met fotografie en deed sjamanistische rituelen, wat voortvloeide uit zijn cultuur en zijn liefde voor de ziel.
Alhoewel Pablo zijn talent heeft bewezen met vele exposities, wil hij hier liever niet te veel over kwijt. Zijn filosofie is dat zijn werk zichzelf moet bewijzen. Het gaat hem vooral om de emotie die zijn werk oproept. Het werk van Pablo is gebaseerd op het sjamanisme waarbij hij een verbinding legt met de Caňarische volken. De kunst van Pablo wordt 100 % handmatig gemaakt. Hij maakt gebruik van natuurlijk materialen zoals botten, stenen, zilver, koper, hout, leer etc.
Pablo maakt gebruik van de plant Ayahuasca om in een meditatieve toestand te komen en in contact te treden met de spirituele wereld. Pablo wordt tijdens het creatieve proces geleid door een Ushin (sjamaan) van de indiaanse stam Shuara in het Amazonegebied. In de Ayahuasca ceremonie openen zich interdimensionale poorten. Zo worden de zintuigen aangescherpt om Moeder Aarde als een levend wezen te ervaren. Tijdens deze rituelen komt Pablo in contact met zijn voorouders die hem respect voor het leven hebben bijgebracht, ook voor het schijnbaar meest onbeduidende leven dat er is.
Pablo verwerkt in zijn schilderijen en sculpturen de visioenen en openbaringen die hij op deze manier heeft mogen ontvangen. Pablo ziet zijn artistieke metamorfose als een oproep aan het geweten. Zo brengt Pablo de decadentie van een materialistische, elitaire, egocentrische, consumerende en manipulatieve samenleving aan het licht. Een maatschappij die op vreselijke en massale wijze het menselijk brein bombardeert door middel van de massamedia en de social media, Zo probeert de maatschappij prototypes te creëren, entiteiten zonder zielen, zonder stem om te protesteren. Zo ontstaan gemechaniseerde wezens die gemakkelijk beïnvloed en gestuurd kunnen worden.
Wie zijn de dodelijke slachtoffers? De kinderen: gehersenspoeld, gemanipuleerd, een massaproduct.
En uiteindelijk: UITGEROEID.